مبانی کار افرینی دکتر غلامحسین حسینی نیا10
نوشته شده توسط : محمد رضا ثمری

بنام خدا

کارآفرین ایرانی اسلامی: مهندس کاووس فرجی- شرکت پارس توان آزما

نام: ابوالفضل

نام خانوادگی: میر

دانشکده: کارافرینی داشگاه تهران

شماره دانشجویی: 6601920113

ورودی: نیمسال دوم سال 1392

نام درس: مبانی کارآفرینی

آدرس ایمیل: a.mir@ut.ac.ir

تلفن همراه: 09128471165

 

 

 

 

 

 

بنام خدا

تعریف شرکت

شرکت پارس توان آزما در مهر ماه سال 1386 در فرصتی که کشور کم کم وارد مراحل اول تحریم ها می شد و از سوی دیگر بحث ایجاد صنایع کوچک و حمایت دولت پیشین از این صنایع،  با هدف اشتغال زایی و رفع وابستگی تاسیس گردید.

این یک شرکت تولیدیست که با هدف تامین نیازهای پاسخ داده نشده و یا کم پاسخ داده شده در بازار در صنعت برق فعالیت می کند.

عمده محصولات آن کنتورهای تک فاز و سه فاز با قابلیت قرائت از راه دور و کلیدهای مینیاتوری برای مصارف خانگی و صنعتی می باشند.

محل اصلی تولیدی این شرکت استان همدان و شهرستان ملایر است. که بالغ بر 150 نفر در آن در پست های مختلف مشغول بکارند.

مالک این شرکت که آقای مهندس فرجی می باشند ، قبل از تصمیم به ایجاد این کسب و کار، مدیر فنی شرکت  F&G که در زمینه تولید و نصب کنتورهای تک فاز و 3 فاز فعالیت می کرده بوده است. و به مدت 8 سال در آن شرکت کار کرده است.

رشته تحصیلی ایشان مهندسی برق الکترونیک می باشد.

ایشان متاهل و صاحب دو فرزند است.

پدر ایشان از معماران ساختمان بنام شهرشان بوده است.

 

انگیزه و دلایل کارآفرینی

از ایشان راجع به انگیزه اش برای ایجاد کسب و کار پرسیدم. پاسخ داد: ایده ای در سر داشتم آن را حلاجی نمودم. وقتی اطلاعات کافی در راستای پتانسیل های راه اندازی آن را بدست آوردم اقدام به راه اندازی کسب و کار کردم.

ایشان در جواب سوالی که چرا ایده را عینا از کار قیلیتان تقلید کرده اید پاسخ داد:

تقلید بد نیست. من فرصت ها را در نیازهای پاسخ داده نشده و یا کمتر پاسخ داده شده آن شرکت در بازار دیدم و با تکیه بر تجربیات پیشین و علمی که از نظر فنی به محصول داشتم و از آگاهی نسبی که از جذابیت بازار و نیاز مشتری برخودار بودم، شروع به کار کردم.

البته به نظر خود من تقلید ایشان به این دلیل خوب است که انطباقی می باشد و ایشان با تغییراتی در نحوه توزیع و ارائه خدمات پس از فروش منطبق بر نیاز مشتری عمل کرده است. چیزی که شرکت قبلی در آن ضعف داشت.

در واقع نوآوری ایشان در ارایه سرویس بهتر و کیفیت محصول بالاتر بوده است.

ایشان بزرگترین انگیزه خود را از ایجاد کسب و کار کسب درامد بالا و اشتغال زایی می داند.

تا کنون تجربه ورشکستگی ندارد.

 

تامین مالی

ایشان بخش کوچکی از ملازمات مالی را از سرمایه شخصی پرداخته است و پس از راه اندازی شرکت با طرح کسب و کاری که انجام داده است توانسته برای ایجاد کارخانه و خرید ماشین آلات تولیدی خود از بانک ها تسهیلات دریافت دارد.

از زمان شروع به ساخت کارخانه تا شروع تولید و برگشت سرمایه با انجام پروژه های نصب و راه اندازی تابلو های برق و سیستمهای حفاظتی گپ مالی خود را تامین می کرده است.

هم اکنون متوسط رشد سودآوری این شرکت 40-50 درصد می باشد. و رشد درآمدی آن 30-40 درصد. که این خود بیانگر سودده تر شدن این کسب و کار برای ایشان و کم شدن فعالیت رقبا و افزایش مزیت رقابتی برای ایشان بوده است.

دلایل موفقیت

ایشان بیشترین عامل موفقیت فعلی خود را در این کسب و کار در این می داند که بطور مستمر با مصرف کنندگان نهایی و مصرف کنندگان بالفعل محصولات خود در تعامل است و دایما نیاز های آنان را ارزیابی و پاسخ می دهد و فیدبک هایی که از جانب آنها از مشتریان مردمی می رسد را تجزیه و تحلیل می نماید.

و ا زطرف دیگر دایما با عرضه کنندگان فن آوریهای نوین در ارتباط بوده و از پیشرفت های تکنولوژی و تغییرات آنها آگاه می شود.

 

تحلیل دلایل موفقیت

-      از منظر روانشناختی اگر بخواهیم دلایل ایجاد کسب و کار و موفقیت نسبی و بقای در صنعت را با توجه به کلیه نکات گفته شده در فوق، بررسی کنیم، در میابیم که داشتن شرایطی چون پدری موفق با شغلی آزاد  می تواند ریشه دار بودن استقلال طلبی و مخاطره جو بودن ایشان را در کودکی ایشان جستجو کرد.

-      از طرف دیگر متاهل بودن و نیاز به افزایش کسب درآمد عاملی دیگر در ایجاد انگیزه برای سعی و تلاش مضاعف و جستجوی فرصت ها برای ایجاد کسب و کار پر سود بوده است

-      عوامل محیطی همچون نیاز آنروز جامعه برای راه اندازی چنین کسب و کارهایی و آماده بودن جذب سرمایه گذاران در آن شرایط نقش بسزایی در ایجاد این کارآفرینی داشته است.

-      تغییرات در بازار و پیداشدن گوشه های بازار برای ایشان نیز از عوامل مهم دیگر است.

-      پویا بودن، ریسک پذیری او را بالا می برد و با کنترل بازار و نظارت دایمی بر تغییرات آن کوچکترین فرصت را برای کسب درامد در می یابد  و بازارهای هدف جدیدی را رصد کرده و شکار می کند.

-      برای آینده نگر بودن بیزینس خود از منابع اطلاعاتی دست اول وبا مراتب بالا استفاده می کند.

-      نقاط ضعف رقیبان را می شناسد و جای آنخا را برای مشتری پر می کند. مانند برتری کیفیت و سرویس دهی بالاتر و شبکه توزیع بهتر.

با تشکر

ابوالفضل میر





:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: